Oszustwa na profilach społecznościowych i wyłudzenia przy użyciu BLIK-a to codzienna rzeczywistość w Ostrowie Wielkopolskim
W ostatnim czasie, ostrowska policja odnotowała zwiększoną liczbę oszustw za pośrednictwem systemu płatności BLIK oraz włamań na profile społecznościowe. Ofiarami takich działań najczęściej padają młodzi ludzie, którzy zbyt łatwowiernie przekazują swoje fundusze nieznajomym. Samo ostatnie dobowe saldo strat wyniosło prawie 7 tysięcy złotych.
18 czerwca tego roku, służby mundurowe otrzymały zgłoszenie, w którym mieszkający na terenie powiatu ostrowskiego obywatel informował o włamaniu na jego konto na jednym z portali społecznościowych. Następnie, sprawca podając się za pokrzywdzonego, skontaktował się z jego znajomymi korzystając z komunikatora internetowego i poprosił ich o natychmiastową pożyczkę w formie kodu BLIK. W ten sprytny sposób oszust wyłudził od czterech osób blisko 7 tysięcy złotych.
Aktywność ta skłania policję do zwrócenia uwagi na niebezpieczeństwo tego typu praktyk. Zawsze należy dokładnie sprawdzić, kto stoi za prośbą o kod BLIK, aby uniknąć udziału w potencjalnym oszustwie finansowym.
Niestety, po przejęciu profilu na portalach społecznościowych, przestępcy często wykorzystują to do wysyłania wiadomości z prośbą o szybką pożyczkę. Takie wiadomości są często opatrzone różnymi pretekstami takimi jak brak środków na koncie, konieczność dokonania zakupu czy pilna potrzeba zapłaty przy kasie. Z reguły takie wiadomości nie są odpowiednio sprawdzane przez ich odbiorców, którzy wręcz nie podejrzewają oszustwa, bo wiadomość pochodzi przecież od „znajomego”. To błąd, który kosztuje nas utratę pieniędzy, poprzez przekazanie kodów BLIK, często nawet dwukrotnie, bez wcześniejszego potwierdzenia takiej prośby.