Skip to content
Ostrów Info

Ostrów Info

  • Ostrów Wielkopolski
  • Aktualności
  • Turystyka
  • Region
  • Pozostałe
  • Lista wpisów
  • Kontakt
  • Pozostałe

Jak rozreklamować mały biznes?

Tomasz Zieliński 4 sierpnia 2023
1779

W obecnych czasach wejście na rynek przedsiębiorców nie jest najłatwiejszym zadaniem. Z pewnością przekonały się już o tym małe biznesy, które często giną w gąszczu konkurencji. Jednak polski rynek usługowy nie jest zaprojektowany w taki sposób, by dawał on szansę jedynie prężnie działającym korporacjom. Małe biznesy również powinny upatrywać możliwości rozwoju. Jednak ja je rozreklamować?

Opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej – priorytet małych biznesów

Strategia marketingowa jest kluczem do sukcesywnej promocji każdego, małego biznesu. Faktem jest, że w dzisiejszych czasach, zdominowanych przez cyfryzację i postęp technologiczny, wiele działań marketingowych prowadzonych jest w formie online. Możliwość realizowania kampanii produktowych, promocji własnej marki czy generowania ruchu organicznego w witrynie nie jest jednak wyczerpaniem możliwości. Okazuje się, że warto większą uwagę zwrócić na nowoczesną strategię marketingową, która łączy w sobie działania off- oraz online.

Marketing online – jak zaplanować działania promocyjne małego biznesu?

Małe biznesy mają jedno, zasadnicze ograniczenie – możliwości finansowe. Niestety, każda strategia marketingowa pociąga za sobą konieczność inwestycji. Im lepiej ona zostanie zaplanowana, tym bardziej zoptymalizowane zostaną początkowe wydatki. W pierwszej kolejności warto skupić się na działaniach z zakresu SEO, które pomogą zwiększyć konwersję strony internetowej. Powinna ona zyskać widoczność i znaleźć się na zaszczytnych miejscach w rankingu Google. Kolejną kwestią jest zorganizowanie kampanii reklamowej, wykorzystując do tego różnorodne kanały komunikacji z klientem. Obecnie takie możliwości oferuje nie tylko Google Ads, ale także Facebook Ads, czy posty sponsorowane w popularnej aplikacji Instagram.

Marketing offline – na co mogą postawić małe biznesy?

Wspomniane już zostało, że nowoczesna strategia marketingowa łączy w sobie działania prowadzone w sieci z działaniami prowadzonymi w świecie realnym. Marketing offline również będzie wymagał inwestycji, jednak odpowiednio zaplanowany, przyniesie wymierne korzyści. W ramach działań prowadzonych offline warto zdecydować się na wydruk papierowych ulotek i wizytówek. Takie usługi oferuje obecnie wiele drukarni jak chociażby Ksero Poznań. Przewagą materiałów drukowanych nad tymi, które publikowane są w sieci, jest ich trwałość. Nie są one ulotne jak np. zwykła, kilkusekundowa reklama, a potencjalny klient będzie mógł wrócić do ich przeglądania zawsze wtedy, kiedy będzie miał na to ochotę. Warto pamiętać, że papierowe ulotki i wizytówki powinny mieć odpowiedni projekt graficzny, a także zawierać konkretne informacje o biznesie, oferowanych produktach lub usługach.

W jaki sposób małe biznesy mogą połączyć marketing online i offline?

Małe biznesy powinny wykorzystywać wszystkie, dostępne kanały promocji i komunikacji z klientem. W momencie wejścia na rynek liczy się zakorzenienie w świadomości odbiorców oraz wzbudzenie ich zainteresowania. Marketing online i offline powinny stanowić harmonijne połączenie. Ważna jest spójność tematyczna oraz graficzna w zakresie przygotowanych materiałów. Małe biznesy powinny skorzystać – oczywiście w miarę możliwości – z pomocy profesjonalnych agencji, drukarni czy grafików, którzy zadbają o spójność i przejrzystość przygotowywanych materiałów. Dzięki promocji online i offline można nie tylko zdobyć zaufanie i uznanie w oczach klientów, ale także wykreować solidne corporate identity, które zapadnie w pamięć.

Continue Reading

Poprzedni: Promocje bukmacherskie, czyli jak wygrać więcej?
Kolejny: 60-letni pieszy ofiarą potrącenia przez samochód

Powiązane wpisy

Ostrów Wielkopolski: gdzie dziś naprawdę opłaca się kupić mieszkanie lub dom?
  • Pozostałe

Ostrów Wielkopolski: gdzie dziś naprawdę opłaca się kupić mieszkanie lub dom?

Tomasz Zieliński 1 grudnia 2025 22
Heidelberg Materials: Jakie są strategie na osiągnięcie neutralności węglowej w branży budowlanej?
  • Pozostałe

Heidelberg Materials: Jakie są strategie na osiągnięcie neutralności węglowej w branży budowlanej?

Tomasz Zieliński 20 sierpnia 2024 457
Hurtownia Papiernicza.pl – Kluczowy Partner dla Twojego Biznesu
  • Pozostałe

Hurtownia Papiernicza.pl – Kluczowy Partner dla Twojego Biznesu

Tomasz Zieliński 5 czerwca 2024 1387
Gdzie na majówkę w Poznaniu?
  • Pozostałe

Gdzie na majówkę w Poznaniu?

Tomasz Zieliński 25 kwietnia 2024 1541
Odszkodowania za wypadki przy pracy: Jakie są rodzaje świadczeń?
  • Pozostałe

Odszkodowania za wypadki przy pracy: Jakie są rodzaje świadczeń?

Tomasz Zieliński 25 stycznia 2024 596
6 powodów, dla których warto zainwestować w nowoczesne technologie
  • Pozostałe

6 powodów, dla których warto zainwestować w nowoczesne technologie

Tomasz Zieliński 23 stycznia 2024 1828

Przeczytaj

Twórz świąteczne stroiki z nami!
  • Kultura
  • Święta
  • Warsztaty

Twórz świąteczne stroiki z nami!

Tomasz Zieliński 4 grudnia 2025 3
Grudzień to czas, kiedy kreatywność może sięgnąć zenitu, a dekoracje świąteczne zyskują na znaczeniu. W związku z rosnącym zainteresowaniem, przedstawiamy wyjątkową okazję dla miłośników rękodzieła:... Czytaj dalej
Aromatyczne herbaty na warsztatach w Gminnej Bibliotece w Gorzycach Wielkich
  • Herbata
  • Warsztaty

Aromatyczne herbaty na warsztatach w Gminnej Bibliotece w Gorzycach Wielkich

Edukacja Cyfrowa w Gminie Ostrów Wielkopolski 2025
  • Cyfryzacja
  • Edukacja

Edukacja Cyfrowa w Gminie Ostrów Wielkopolski 2025

Raszków promuje czytelnictwo dzięki programowi „Książka w drodze”!
  • Edukacja
  • Hobby
  • Kultura

Raszków promuje czytelnictwo dzięki programowi „Książka w drodze”!

Kultura na Kolejowej: Nowe warsztaty w bibliotece dzięki Waszym głosom!
  • Kultura
  • Wydarzenia

Kultura na Kolejowej: Nowe warsztaty w bibliotece dzięki Waszym głosom!

© Ostrów Info - Wszystkie prawa zastrzeżone