Jak rozreklamować mały biznes?
W obecnych czasach wejście na rynek przedsiębiorców nie jest najłatwiejszym zadaniem. Z pewnością przekonały się już o tym małe biznesy, które często giną w gąszczu konkurencji. Jednak polski rynek usługowy nie jest zaprojektowany w taki sposób, by dawał on szansę jedynie prężnie działającym korporacjom. Małe biznesy również powinny upatrywać możliwości rozwoju. Jednak ja je rozreklamować?
Opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej – priorytet małych biznesów
Strategia marketingowa jest kluczem do sukcesywnej promocji każdego, małego biznesu. Faktem jest, że w dzisiejszych czasach, zdominowanych przez cyfryzację i postęp technologiczny, wiele działań marketingowych prowadzonych jest w formie online. Możliwość realizowania kampanii produktowych, promocji własnej marki czy generowania ruchu organicznego w witrynie nie jest jednak wyczerpaniem możliwości. Okazuje się, że warto większą uwagę zwrócić na nowoczesną strategię marketingową, która łączy w sobie działania off- oraz online.
Marketing online – jak zaplanować działania promocyjne małego biznesu?
Małe biznesy mają jedno, zasadnicze ograniczenie – możliwości finansowe. Niestety, każda strategia marketingowa pociąga za sobą konieczność inwestycji. Im lepiej ona zostanie zaplanowana, tym bardziej zoptymalizowane zostaną początkowe wydatki. W pierwszej kolejności warto skupić się na działaniach z zakresu SEO, które pomogą zwiększyć konwersję strony internetowej. Powinna ona zyskać widoczność i znaleźć się na zaszczytnych miejscach w rankingu Google. Kolejną kwestią jest zorganizowanie kampanii reklamowej, wykorzystując do tego różnorodne kanały komunikacji z klientem. Obecnie takie możliwości oferuje nie tylko Google Ads, ale także Facebook Ads, czy posty sponsorowane w popularnej aplikacji Instagram.
Marketing offline – na co mogą postawić małe biznesy?
Wspomniane już zostało, że nowoczesna strategia marketingowa łączy w sobie działania prowadzone w sieci z działaniami prowadzonymi w świecie realnym. Marketing offline również będzie wymagał inwestycji, jednak odpowiednio zaplanowany, przyniesie wymierne korzyści. W ramach działań prowadzonych offline warto zdecydować się na wydruk papierowych ulotek i wizytówek. Takie usługi oferuje obecnie wiele drukarni jak chociażby Ksero Poznań. Przewagą materiałów drukowanych nad tymi, które publikowane są w sieci, jest ich trwałość. Nie są one ulotne jak np. zwykła, kilkusekundowa reklama, a potencjalny klient będzie mógł wrócić do ich przeglądania zawsze wtedy, kiedy będzie miał na to ochotę. Warto pamiętać, że papierowe ulotki i wizytówki powinny mieć odpowiedni projekt graficzny, a także zawierać konkretne informacje o biznesie, oferowanych produktach lub usługach.
W jaki sposób małe biznesy mogą połączyć marketing online i offline?
Małe biznesy powinny wykorzystywać wszystkie, dostępne kanały promocji i komunikacji z klientem. W momencie wejścia na rynek liczy się zakorzenienie w świadomości odbiorców oraz wzbudzenie ich zainteresowania. Marketing online i offline powinny stanowić harmonijne połączenie. Ważna jest spójność tematyczna oraz graficzna w zakresie przygotowanych materiałów. Małe biznesy powinny skorzystać – oczywiście w miarę możliwości – z pomocy profesjonalnych agencji, drukarni czy grafików, którzy zadbają o spójność i przejrzystość przygotowywanych materiałów. Dzięki promocji online i offline można nie tylko zdobyć zaufanie i uznanie w oczach klientów, ale także wykreować solidne corporate identity, które zapadnie w pamięć.