Zmieni się trasa nocnego pociągu IC "Karkonosze": Łódź i Ostrów Wielkopolski powrócą do schematu połączeń
Od połowy grudnia tego roku, podróżni korzystający z nocnego pociągu InterCity „Karkonosze”, kursującego na trasie Warszawa – Wrocław – Szklarska Poręba, mogą spodziewać się zmiany w schemacie połączeń. Właśnie wtedy trasa pociągu zostanie ponownie przeprojektowana, tak aby obejmować Łódź oraz miasto Ostrów Wielkopolski. Zostaną również dodane do planu miejscowości Krotoszyn w Wielkopolsce oraz Milicz na Dolnym Śląsku.
Łódź, będąca czwartym co do wielkości miastem w Polsce, przez ostatnie trzy lata nie miała stałego połączenia nocnym pociągiem dostępnym przez cały rok. Zmieniło się to jednak w grudniu 2021 r., kiedy to doszło do zmian tras dwóch połączeń: IC „Karkonosze”, kursującego z Warszawy do Wrocławia, Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby, oraz TLK „Karpaty”, łączącego Gdynię z Krakowem oraz Przemyślem. Jednak pierwszy z tych dwóch pociągów ma wrócić do regularnego rozkładu jazdy obsługującego stacje Łódź-Widzew i Łódź-Chojny w ciągu najbliższego kwartału.
Wynika z tego, że korzyścią dla Łodzi będzie strata dla Opola. Z danych zamieszczonych na Portalu Pasażera prowadzonym przez PKP PLK wynika, że od połowy grudnia pociąg nocny z Warszawy Wschodniej do Szklarskiej Poręby Górnej nie będzie już przejeżdżał przez Opoczno-Południe, Włoszczowę-Północ, Częstochowę-Stradom i Opole Główne. Potwierdził to Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Intercity, który dodał także, że pociąg będzie obsługiwać takie stacje jak Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Sieradz, Kalisz, Ostrów Wielkopolski, Krotoszyn, Milicz oraz Oleśnica-Rataje.